Ana içeriğe atla

TEMİZLİK ZİNCİR-KASET-AYNAKOL-ARKA VE ÖN VİTES ATTIRICI

       Bisikletimizin en önemli parçaları olan  Zincir-Kaset-Aynakol ve vites attırıcıları herzaman temiz ve bakımlı tutmalıyız.Eski ,yıpranmış bir zincir haliyle kaseti ve ayna kolu bitirecektir hatta arka vites attırıcısının makaralarını dahi yiyecektir.O yüzden özellikle zincire dikkat etmeliyiz .

      Bu parçaların kirli olması , üzerlerinde kalıntı ve koyulaşmış yağın olması hem vites geçişlerinde zorluk yaratacak hemde tüm mekanizmanın çabuk eskimesini sağlayacaktır.Bu konuda  sizlere ev'de bu parçaların temizliğini nasıl yapacağınız hakkında kısaca bilgi vereceğim umarım faydalı olur.

       Aşağıda fotoğraflarda da gördüğünüz gibi parçalar kirli eski yağ kalıntıları var .Vites attırıcıları hariç diğer tüm parçaları söküyoruz.Sökmeden de temizlenebilir ama pratik olmayabilir.Size nasıl kolay oluyorsa o şekilde yapın.

                            

                                              

                                              

                                              

                                       

                                               

                                               

        Aynakol ve kaseti bir kutunun içerinde fırça ve özel sıvı ile temizliyorum.Siz gazyağı - benzin - mazot bunun gibi maddeler kullanabilirsiniz.Zinciri ise bir şişenin içerisine alıyorum aynı temizlik maddesi işe içini dolduruyorum ve iyice çalkalıyorum sonra 10-15 dk zinciri sıvının içerisinde bekletiyorum.

                                              

                                              

        Arka vites attırıcının makaralarını eğer katılaşmış yağ çok ise düz bir tornavida veya buna benzer bir aletle kaba pisliğini temizliyoruz ve vites attırıcılarını da aynı temizlik maddesi ve fırça ile temizliyoruz.

       Arkadaşlar kurulama işlemini ben kompresörle yüksek basınçlı hava ile yapıyorum.Eviniz'de kompresör yok ise veya imkanı olmayanlar parçaları temizlik maddesi ile yıkadıktan sonra bulaşık deterjanı ve sıcak su yardımı ile güzelce durulayın sonra da temiz bez ile kurulayın. 

                                            

                                           

                                            

                                            

    Zincirin içinin yani halkaların içinin gayet temiz olmasına dikkat edin.Zincirde kum tanecileri kalırsa yağladıktan sonra sürüş esnasında zincirden ses gelecektir .














        Evet gördüğünüz gibi artık parçalar tertemiz ve kullanmaya hazır.Genelde ben arka vites attırıcısını temizlerken , makaralarında bakımını yapıyorum.Çünkü makaralarda çok zayıf koruma olduğu için çabuk kirleniyorlar.Tüm işlemlerimizi yaptıktan sonra zincirimizi yağlıyoruz ve Pedallıyoruz)))

    ÖNEMLİ NOT:vites attırıcılarını temizledikten sonra oynak yerlerine birer damla ince yağ damlatırsanız iyi olur.İleride arıza çıkarmasın ve yağ gibi çalışsın.




















































Yorumlar

  1. Mustafa abi parçaları sıcak su ve bulaşık deterjanı ile neden yıkıyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parçaların üzerindeki kimyasal kalıntıları temizlemek için bu şekilde daha temiz ve yağlayınca daha güzel duruyor

      Sil
    2. Teşekkürler abi

      Sil
  2. Abi ben rubleye sprey vernik sıkıyorum kokusu kötü ama çok iyi patlatıyor fakat 4-5 gün sonra kararma oluşuyor yani mat renk alıyor bu verniklemi alakalı anlayamadım bı tek zincir parlaklığı ni koruyor..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FREEHUB BAKIMI

      Selamlar dostlar yeni bir konu ile karşınızdayım) FreeHub bakımı , nedir bu freehub ? Freehub arkadaşlar bildiğiniz gibi ingilizce bir kelime olduğu için ve genelde dünya genelinde çok yaygın kullanıldığı için değiştirmek istemedim..Çok basit anlatayım anlayacağınız dilde) Freehub kasetin altında bulunan ve arka göbeğe bağlı ve göbeğin serbest dönmesini sağlayan çır çır böceği gibi öten parçadır))))     Freehub'ın bakımını göbek bakımı ile aynı anda yaparsanız daha uzun süre görevini yapar ve sizi yarı yolda koymaz... Evet hemen başlayalım.. Freehub a ulaşabilmemiz bakımını yapabilmemiz için öncelikle arka göbeğin milini bilyalarını sökeceğiz.     Aşağıda gördüğünüz gibi Freehub için özel aletimiz var o olmadan iş yapmamız imkansız diyebiliriz.Arkadaşlar buna benzer veya özellikle freehun için alet satılıyor , hatta sağlam bir metaldan kendiniz bile yaparsınız...Birinci fotoda gördüğünüz gibi freehun'ın üst kapağında iki adet yarık var buraya uyu...

HİDROLİK DİSK FREN AYARI

      Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu  konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim. ...

HOLLOWTECH II ORTA GÖBEK VE AYNA KOL MONTAJI

      Evet dostlar Hollowtech II aynakol ve orta göbek montajını bu konumuzda tüm detayları ile anlatmaya çalışacağım.Kısaca bilgilendireyim sizleri ve başlayalım.Şimdilik tüm konularda genelde standart parçalar ve servisi hakkında gösterdim ve aynı şekilde devam ediyorum.İleriki zamanlarda daha farklı parçalar daha elit düzey bilgiler olacak.       Hollowtech II göbek takacağımız zaman ilk etapta kadromuzun göbek yatağını ölçüyoruz. Genellikle 2 farklı genişlikte oluyor. 68 mm ve 73 mm .Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi kadromuzun genişliği 73 mm.       Orta göbek aldığınız zaman zaten kutusunda görürsünüz 3 adet SPACER (halka) vardır.SPACER ler 2,5 mm dir..Eğerki kadronuz 73 mm ise sağ göbeğe 1 adet 2,5 mm lik spacer takıyorsunuz.Eğer ki 68 mm ise sağ tarafa 2 adet spacer sola 1 adet spacer takıyorsunuz.Sanırım burada anlaşılmayan konu yok..     Göbek montajından önce kadromuzun göbek yatağını yivleri montaj yağı ile yağlıy...