Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim.Arkadaşlar mutlaka bilmeniz gereken bir konu,fren ayarını kendiniz yaparsanız daha sağlıklı olur.Hiçbir zorluğu yoktur.Evet Hidrolik disk fren ayarına başlayalım..
Aşağıdaki foto da gördüğünüz gibi rotor sağ fren pabucuna(pad) sürtüyor ama sol fren pabucu ile arasında boşluk var..Burada ilk önce yapmamız gereken bisikletimizi düz bir yere koyup jant'ın tam oturup oturmadığını kontrol ediyoruz.Daha sonra foto da yuvarlak içine aldığım vidayı 5 li alyan ile hafiften gevşetiyoruz.Diğer taraftaki vidayı da aynı şekilde gevşetiyoruz.
Спасибо за информацию
YanıtlaSilпожалуйста
SilABİ SANA ZAHMET HİDROLİK FREN BAKINI DA BLOG SAYFASINA KOYABİLİR MİSİN?
YanıtlaSil