Ana içeriğe atla

HİDROLİK DİSK FREN AYARI

     Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu  konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim.Arkadaşlar mutlaka bilmeniz gereken bir konu,fren ayarını kendiniz yaparsanız daha sağlıklı olur.Hiçbir zorluğu yoktur.Evet Hidrolik disk fren ayarına başlayalım..

        Aşağıdaki foto da gördüğünüz gibi rotor sağ fren pabucuna(pad) sürtüyor ama sol fren pabucu ile arasında boşluk var..Burada ilk önce yapmamız gereken bisikletimizi düz bir yere koyup jant'ın tam oturup oturmadığını kontrol ediyoruz.Daha sonra foto da yuvarlak içine aldığım vidayı 5 li alyan ile hafiften gevşetiyoruz.Diğer taraftaki vidayı da aynı şekilde gevşetiyoruz.



        Birkaç ayarlama yöntemi var ama en basit ve genellikle işe yarayan yöntemi ilk önce anlatayım.Vidaları gevşettikten sonra fren koluna basıyoruz ve bırakmadan o gevşettiğimiz iki vidayı sıkıyoruz.Daha sonra kolu bırakıyoruz ve kontrolümüzü yapıyoruz.

    
Aşağıda gördüğünüz gibi fren kolunu sıkınca fren pabuçları rotora baskı yapıyor ve ortalıyor.




Aşağıda ki fotoda gördüğünüz gibi iki fren pabucu arasında eşit bir boşluk var.Bu olması gerekendir.Bazı frenlerde daha fazla boşluk olabiliyor bazılarında daha az...İşte bu kadar fren ayarı yapıldı.Bunun için birçok tamirhane gerçekten çok para alabiliyorlar.Tabiki bazen sadece bununla bitmiyor ama genelleme yaparsak sadece bu kadar..

    Birde bu şekilde olmazsa ne yapacağız derseniz  , kısaca onu da anlatayım... İki vidayı 5 li alyanla gevşettik.Elimizle fren kaliperini fren pabuçları ile rotor arasında eşit şekilde boşuk kalacak şekilde ayarladık ve 5 li alyanla fren kaliperini sıktık.Fazlası yok arkadaşlar..Olay bundan ibarettir..



Yorumlar

  1. Спасибо за информацию

    YanıtlaSil
  2. ABİ SANA ZAHMET HİDROLİK FREN BAKINI DA BLOG SAYFASINA KOYABİLİR MİSİN?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FREEHUB BAKIMI

      Selamlar dostlar yeni bir konu ile karşınızdayım) FreeHub bakımı , nedir bu freehub ? Freehub arkadaşlar bildiğiniz gibi ingilizce bir kelime olduğu için ve genelde dünya genelinde çok yaygın kullanıldığı için değiştirmek istemedim..Çok basit anlatayım anlayacağınız dilde) Freehub kasetin altında bulunan ve arka göbeğe bağlı ve göbeğin serbest dönmesini sağlayan çır çır böceği gibi öten parçadır))))     Freehub'ın bakımını göbek bakımı ile aynı anda yaparsanız daha uzun süre görevini yapar ve sizi yarı yolda koymaz... Evet hemen başlayalım.. Freehub a ulaşabilmemiz bakımını yapabilmemiz için öncelikle arka göbeğin milini bilyalarını sökeceğiz.     Aşağıda gördüğünüz gibi Freehub için özel aletimiz var o olmadan iş yapmamız imkansız diyebiliriz.Arkadaşlar buna benzer veya özellikle freehun için alet satılıyor , hatta sağlam bir metaldan kendiniz bile yaparsınız...Birinci fotoda gördüğünüz gibi freehun'ın üst kapağında iki adet yarık var buraya uyu...

HOLLOWTECH II ORTA GÖBEK VE AYNA KOL MONTAJI

      Evet dostlar Hollowtech II aynakol ve orta göbek montajını bu konumuzda tüm detayları ile anlatmaya çalışacağım.Kısaca bilgilendireyim sizleri ve başlayalım.Şimdilik tüm konularda genelde standart parçalar ve servisi hakkında gösterdim ve aynı şekilde devam ediyorum.İleriki zamanlarda daha farklı parçalar daha elit düzey bilgiler olacak.       Hollowtech II göbek takacağımız zaman ilk etapta kadromuzun göbek yatağını ölçüyoruz. Genellikle 2 farklı genişlikte oluyor. 68 mm ve 73 mm .Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi kadromuzun genişliği 73 mm.       Orta göbek aldığınız zaman zaten kutusunda görürsünüz 3 adet SPACER (halka) vardır.SPACER ler 2,5 mm dir..Eğerki kadronuz 73 mm ise sağ göbeğe 1 adet 2,5 mm lik spacer takıyorsunuz.Eğer ki 68 mm ise sağ tarafa 2 adet spacer sola 1 adet spacer takıyorsunuz.Sanırım burada anlaşılmayan konu yok..     Göbek montajından önce kadromuzun göbek yatağını yivleri montaj yağı ile yağlıy...