Ana içeriğe atla

GİRİŞ

            BİSİKLETİNİZİN EV'DE TAMİRİ HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

          
 


Çalışma sırasında bisiklet ünitelerin hemen hemen tüm bileşenlerinde aşınma ve yıpranmaya maruz kalır, bu nedenle uzmanlar tarafından periyodik bakım gerektirir. Ancak demir atınızı her zaman uzman bir servise götürmenize gerek yoktur. Normalde bisikletinizin%70-80 kendiniz tamir edebilirsiniz. Sizin bisikletin, sizden iyi anlayan yoktur) 


Bir bisikletin satın alınmasından ve buna bağlı olarak kullanımın başlamasından sonra, bazı küçük sorunlar çıkabilir. Bu, öncelikle sürtünme gerçekleşen yerler için geçerlidir. Bu tür yerlerle doldurulan yağ veya gres, yapısında çok miktarda mikroçip biriktirir. 

((Benim sizlere tavsiyem yeni bir Bisiklet  veya ikinci el bir Bisiklet aldığınız zaman ,tüm mekanizmaları'nın bilyelerin ,bilye yatakları'nın , amortisör'ün vs. bunlar gibi parçaların sağlam ,sorunsuz olduğunu anlamanız için iyi bir Servis'te bakımını yaptırınız.)) 


Bisikletçiler araçlarını iyi durumda tutmalıdır. Bu, bisikletin güvenilir bir şekilde çalışmaya devam etmesinin tek yoludur, bu da güvenlik konusunda endişelenmenize gerek olmadığı anlamına gelir. Profesyonellerin yardımına başvurmanız gerekecek, ancak küçük hataları kendi ellerinizle düzeltmeniz önerilir. Onarımların sorunsuz geçmesi ve bisikletin bundan sonra daha iyi çalışması için, güvenilir yerlerden bilgi toplamak veya yardım istemek işinizi kolaylaştırır.

Bir bisiklet kullanıcısının tamir hakkında bilmesi gereken konuları kısaca şöyle sıralayabiliriz..

Vites ayarı

Fren ayarı

Lastik değişimi

Gidon ve sele boyu ayarı

Bunun gibi küçük detayları bir bisiklet kullanıcısının bilmesinde fayda vardır...

Yavaş yavaş konu açılıyor)) umuyorum ki zamanla daha da ilerleyeceğiz))


İÇERİK:

    Ev'de tamir için olmazsa olmaz bazı aletler

    Yağlama malzemeleri

    Tamire yeni baslayanlar için güvenilir bilgi veren siteler , kişiler ,kanallar veya kitaplar

    





Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FREEHUB BAKIMI

      Selamlar dostlar yeni bir konu ile karşınızdayım) FreeHub bakımı , nedir bu freehub ? Freehub arkadaşlar bildiğiniz gibi ingilizce bir kelime olduğu için ve genelde dünya genelinde çok yaygın kullanıldığı için değiştirmek istemedim..Çok basit anlatayım anlayacağınız dilde) Freehub kasetin altında bulunan ve arka göbeğe bağlı ve göbeğin serbest dönmesini sağlayan çır çır böceği gibi öten parçadır))))     Freehub'ın bakımını göbek bakımı ile aynı anda yaparsanız daha uzun süre görevini yapar ve sizi yarı yolda koymaz... Evet hemen başlayalım.. Freehub a ulaşabilmemiz bakımını yapabilmemiz için öncelikle arka göbeğin milini bilyalarını sökeceğiz.     Aşağıda gördüğünüz gibi Freehub için özel aletimiz var o olmadan iş yapmamız imkansız diyebiliriz.Arkadaşlar buna benzer veya özellikle freehun için alet satılıyor , hatta sağlam bir metaldan kendiniz bile yaparsınız...Birinci fotoda gördüğünüz gibi freehun'ın üst kapağında iki adet yarık var buraya uyu...

HİDROLİK DİSK FREN AYARI

      Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu  konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim. ...

TEMİZLİK ZİNCİR-KASET-AYNAKOL-ARKA VE ÖN VİTES ATTIRICI

         Bisikletimizin en önemli parçaları olan  Zincir-Kaset-Aynakol ve vites attırıcıları herzaman temiz ve bakımlı tutmalıyız.Eski ,yıpranmış bir zincir haliyle kaseti ve ayna kolu bitirecektir hatta arka vites attırıcısının makaralarını dahi yiyecektir.O yüzden özellikle zincire dikkat etmeliyiz .       Bu parçaların kirli olması , üzerlerinde kalıntı ve koyulaşmış yağın olması hem vites geçişlerinde zorluk yaratacak hemde tüm mekanizmanın çabuk eskimesini sağlayacaktır.Bu konuda  sizlere ev'de bu parçaların temizliğini nasıl yapacağınız hakkında kısaca bilgi vereceğim umarım faydalı olur.        Aşağıda fotoğraflarda da gördüğünüz gibi parçalar kirli eski yağ kalıntıları var .Vites attırıcıları hariç diğer tüm parçaları söküyoruz.Sökmeden de temizlenebilir ama pratik olmayabilir.Size nasıl kolay oluyorsa o şekilde yapın.                       ...