YAĞLAMA MALZEMELERİ
En hassas ,en önemli konulardan birine geldik) Birçok bisiklet sürücüsünün yağ konusunda pek dikkatli davranmağını görüyorum , duyuyorum .Özellikle zincir yağında. Burada sizlere Zincir Yağı , Göbekler için Gres yağı hakkına biraz bilgi vermeye çalışacağım.Sizlerden ricam sizin de eklemek istediğiniz bilgiler varsa veya yağ tavsiyeleriniz var artısıyla eksisiyle yorumlarda yazarsanız , diğer okurlarımızda faydalanmış olurlar.BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ÇOĞALIR.
Zincir yağları ile konumuza girelim.Zinciri neden yıkamamız gerekiyor birçok kişi bu konu hakkında da merak duyuyor.Yağlanmamış kirli bir zincir sürüş performansını etkiler, pek hoş olmayan sesler yayar ve en önemlisi' de Ön ve Arka dişlilerdeki aşınmayı hızlandırır. 13 senelik Mekanisyenlik hayatımda inanın yüzlerce farklı markalarda zincir yağı denedim , birçok markaları test ettim.En sonunda 2 seneye yakındır Parafin içerikli zincir yağında noktayı koydum diyebilirim.Aşağıda yazacağım bilgiler kuru hava şartları için seçilmiş zincir yağlarıdır.
Basit dil ile anlatmaya çalışayım. Normal zincir yağları temiz zincir yüzeyine sürdüğünüz zaman aradan fazla bir zaman geçmeden yağ siyahlaşıyor ayrıca kum taneciklerini kendine çekiyor ve zincire elinizi dokunmanız neredeyse imkansız hale geliyor. Bu durum birçok kişi için sinir bozucudur. O kadar uğraşıyorsun yıkıyorsun , temizliyorsun sonra yağlıyorsun bir kaç saat sonra o temiz görüntüden geriye hiçbir şey kalmıyor.
Parafin içerikli zincir yağlarında böyle bir durumla karşılaşmadım. Zincirim ve Kasetim gayet temiz , elimi dokunduğum zaman kirlenme olmuyor.Ayrıca zincir aşınmasını minimuma indiriyor.
Aşağıdaki resimlerde kullanmış olduğum ve hala da kullandığım Parafin içerikli yağları göreceksiniz.
Bunlara eklenecek daha bir sürü Parafin içerikli (wax) yağlar var. Bunlar sadece benim kullanmış olduklarım.
KULLANIMI HAKKINDA : Arkadaşlar bu tarz yağları kullanmadan önce Zinciri,arka ve ön dişlileri arka vites attırıcı ve makaralarını , ön vites attırıcıyı gayet güzel bir şekilde temizlemeniz gerekecektir.Bütün bu parçaları Mazotla , benzinle veya özel sıvılarla yıkadığınızı varsayalım.Bu işlemden sonra birde normal sıvı bulaşık deterjanı ilede yıkamanızı tavsiye ederim.
Zincirinizin iç kısmını her makaraya birer damla gelecek şekilde yağlayın.Daha sonra iki parmağınızın arasında zinciri kaydırarak yağı dağıtın.Mümkünse en az birkaç saat yağın kurumasını bekleyin.Evet yanlış okumadınız yağın kurumasını bekleyin.Parafin içerikli yağlar yağlandıktan 2-3 saat hafiften kurur ve zincir sanki yağlanmamış gibi durur) bu sizi aldatmasın.Yağlama işlemini akşamdan yaparsanız sabaha kadar kurur daha güzel sonuç alırsınız.Normalde benim kullandığım Parafin içerikli yağlar beyaz renklidir aynen süt gibi ama kuruyunca renk tamamen kayboluyor.
Sıradaki yağlamayı nasıl yapacağız diye sorarsanız. Kendimden örnek vereyim. Her 300 km de elime temiz bir bez alıyorum tamamen kuru, zinciri güzelce siliyorum ,zaten hemen parlıyor. Daha sonra yağımız parafin içerikli olduğu için belli bir süre sonra arka vites makaralarında , ön ve arka dişlilerde birazcık WAX birikintisi kalıyor onları temizliyorum ve yağlama işlemini aynı ilk gün yaptığım gibi tekrarlıyorum.Tecrübeme dayanarak söylüyorum yaz ayların'da her 250 - 300 km yağlıyorum ama kışın açıkcası 500-600 km ye kadar çıkabiliyor.
Zincirinizin genel temizliği zincirin kirlilik durumuna göre yapılır. Eğerki zincirinizde aşırı kirlenme yoksa, kum tanecikleri birikmediyse yıkamanıza pek lüzum yoktur.
İleriki konularda Zincir temizliği nasıl yapılır onuda fotoğraflı ve yazılı şekilde anlatacağım.Zaten birçoğunuz biliyordur YOUTUBE kanalımda videom var..
https://www.youtube.com/c/BisikletDoktoru
GRES YAĞI ÖN VE ARKA GÖBEKLER İÇİN:
Bisikletin as parçaları olan göbekler.Bizim ve bisikletimiz için önemli olan bu parçaların bakımını en iyi gresle yapmak kim istemez ki.Ama tabiki her insanın bütçesi kaliteli marka gres almaya imkan vermeyebikir.O zaman ne yapacağız derseniz,arkadaşlar hiç dert etmeyin. Herhangi bir marka olabilir,önemli olan gres yağının rulmanlar veya bilyeler için olduğu , aşırı koyu olmaması ve suya karşı korumalı olması gereklidir.
Bazı bisiklet kullanıcıları için hassas bir konu ve birçok insan hala doğru Gres yağı arayışı içindeler.Rulmanlar,bilyeler için aslında binlerce çeşit gres yağı vardır.Her markanın kendine ait bir Tablosu var ve o tabloda hangi yağ hangi şartlarda kullanılmalı ve bunun gibi birçok bilgi var.
GRES ÖZELLİKLERİ:
-Yüksek ısıda sıvılaşmayan
-Ani hava değişimlerinde özelliğini kaybetmeyen
-Su ile temas ettiğinde özelliğini kaybetmeyen
-Aşırı koyu olmayan
-Göbek bilye çanaklarının yüzeyini aşındırmayan
Bu ZEFAL gres yağı hem fazla pahalı olmaması hemde büyük kutuda olması ayrıca kaliteli yağ olmasından dolayı bayağı ilgi görüyor.4 mevsimde kullanabileceğiniz LİTYUM içerikli gres yağıdır.Hem yazın hem kışın özelliğini korur,nemi kendine daha az çeker bundan dolayıda bilyeleri ve yatağı korur. Bu gres yağını sadece göbeklerde değil bisikletin birçok parçasında kullanabilirsiniz. Bazı kimyasal katkılar kullanarak Alüminyum üzerindeki oksitlenme olayı en aza indirildi , o yüzden gönül rahatlığı ile bisikletin birçok bileşeninde kullanabilirsiniz.
Super 🚴
YanıtlaSilGüzel tecrübe paylaşımı fakat bu yağları Türkiye piyasasında nereden bulabiliriz , gres olarak senelerce shell retinax kullandım memnundum bitince shell gadus aldım lityum tabanlı 1 kg 30 tl gibi bir fiyattan aldım
YanıtlaSilAslında internet sitelerinde yurtdışında bulabilirsiniz ama masraflı olabilir... Açıkçası Türkiye de hangi tür yağlar var bilemeyeceğim
YanıtlaSilSiz Türkiyede yaşamıyormusunuz
YanıtlaSilUkrayna/Kiev de ikamet ediyorum
SilHarrah's Joliet Casino - MJH
YanıtlaSilFor 원주 출장안마 travelers looking to relax at 나주 출장샵 the Harrah's 여수 출장안마 Joliet, come stay at Harrah's Joliet. It features 오산 출장마사지 a casino, 2 indoor 안양 출장샵 pools and