Ana içeriğe atla

HOLLOWTECH II ORTA GÖBEK VE AYNA KOL MONTAJI

     Evet dostlar Hollowtech II aynakol ve orta göbek montajını bu konumuzda tüm detayları ile anlatmaya çalışacağım.Kısaca bilgilendireyim sizleri ve başlayalım.Şimdilik tüm konularda genelde standart parçalar ve servisi hakkında gösterdim ve aynı şekilde devam ediyorum.İleriki zamanlarda daha farklı parçalar daha elit düzey bilgiler olacak. 

    Hollowtech II göbek takacağımız zaman ilk etapta kadromuzun göbek yatağını ölçüyoruz.Genellikle 2 farklı genişlikte oluyor. 68 mm ve 73 mm .Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi kadromuzun genişliği 73 mm.


     Orta göbek aldığınız zaman zaten kutusunda görürsünüz 3 adet SPACER (halka) vardır.SPACER ler 2,5 mm dir..Eğerki kadronuz 73 mm ise sağ göbeğe 1 adet 2,5 mm lik spacer takıyorsunuz.Eğer ki 68 mm ise sağ tarafa 2 adet spacer sola 1 adet spacer takıyorsunuz.Sanırım burada anlaşılmayan konu yok..

    Göbek montajından önce kadromuzun göbek yatağını yivleri montaj yağı ile yağlıyoruz.Elinizde montaj yağı yok ise greslede yağlıyabilirsiniz ama şunu söyleyeyim birçok gres alüminyum ile pek uygun olmuyor ve zamanla Korozyona uğruyor.



    

    Yağlama işlemini yaptıktan sonra sağ göbeğin yatağına spaceri taktıktan sonra göbeği kadroya montelemeye geçiyoruz.Arkadaşlar şunu belirtmek istiyorum tüm standart göbekler geriye doğru sıkılır öne doğru sökülür.Yani sağ göbek saat yönünün tersine sol göbek saat yönüne doğru sıkılır.Aşağıda gördüğünüz orta göbek yeni tip HALLOWTECH II  dir.Eski tipe göre daha yüksek korumaya sahip ve daha hafif .Ayrıca kutusunda özel anahtarı var foto da görülüyor plastik yuvarlak alet.Eski tip göbeklerde yataklar büyüktü bu yeni tip göbeklerde yataklar küçük olduğu için bu şekilde adapter tarzında alet düşünülmüş.Bu yuvarlak plastik aleti eski tip aletle beraber kullanıyoruz.Bu arada orta göbeği montaj ederken ortasındaki plastik borunun da sağ ve sol yönü var ona göre takınız.







    Sağ ve sol göbek yatakların montajını yaparken iki yatağında aynı şekilde sıkılmaası gerekiyor.35-50 N.M  
olması gerekiyor.Tabiki herkeste Tork anahtarı olmayabiliro yüzden şöyle bir yöntem deneyebilirsiniz.Yatakları elinizle sıkabildiğiniz maksimum derecede sıkın ve anahtarı takıp çeyrek veya yarıma yakın tur atarak sıkın o kadar , bu yeterli olacaktır.
    Aynakol montajına geldik.İlk önve sağ ayna kolu göbeğe monteliyoruz hatta mümkünse ve elinizde varsa plastik bir çekiçle hafiften tıklayarak sağ aynakolun göbeğe tam oturmasını sağlıyoruz.


    
    Sol aynakolu takarken aşağıda fotoğrafta kırmızı ile işaretlediğim plastik korumayı kaldırıyoruz.(O plastik parça olurda aynakol vidalarından gevşerse , ayna kol milinden sol aynakolun düşmesini önlüyor.)
    
    Sol aynakolu takıyoruz.Daha sonra plastik yan vidayı takıyoruz.Bu plastik yan vida içinde özel alet var yıldız şeklinde.O plastik vidanın sıkılmasıda 0.7 ila 1,5 N-M arasındadır yani güç kullanmadan hafiften sıkmanız yeterli olacaktır.
    Yan plastik vidanın sıkılmasından sonra kalkık olan plastik korumayı elimizle üzerine bastırarak yerine oturmasını sağlıyoruz.Daha sonra sol aynakoldaki iki adet vidayı 5 li alyan ile eşit şekilde sıkıyoruz.12-14 N-M aralığında sıkılma yapılması gerekiyor.Örnek vermek gerekirse aşırıya kaçmadan hafif güç kullanarak sıkmak.







Umarım açıklayı olmuştur.Sorunuz olursa herzaman yardımcı olmaya hazırım.Keyifli sürüşler diliyorum... 











    







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FREEHUB BAKIMI

      Selamlar dostlar yeni bir konu ile karşınızdayım) FreeHub bakımı , nedir bu freehub ? Freehub arkadaşlar bildiğiniz gibi ingilizce bir kelime olduğu için ve genelde dünya genelinde çok yaygın kullanıldığı için değiştirmek istemedim..Çok basit anlatayım anlayacağınız dilde) Freehub kasetin altında bulunan ve arka göbeğe bağlı ve göbeğin serbest dönmesini sağlayan çır çır böceği gibi öten parçadır))))     Freehub'ın bakımını göbek bakımı ile aynı anda yaparsanız daha uzun süre görevini yapar ve sizi yarı yolda koymaz... Evet hemen başlayalım.. Freehub a ulaşabilmemiz bakımını yapabilmemiz için öncelikle arka göbeğin milini bilyalarını sökeceğiz.     Aşağıda gördüğünüz gibi Freehub için özel aletimiz var o olmadan iş yapmamız imkansız diyebiliriz.Arkadaşlar buna benzer veya özellikle freehun için alet satılıyor , hatta sağlam bir metaldan kendiniz bile yaparsınız...Birinci fotoda gördüğünüz gibi freehun'ın üst kapağında iki adet yarık var buraya uyu...

HİDROLİK DİSK FREN AYARI

      Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu  konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim. ...