Ana içeriğe atla

KADRO -ORTA GÖBEK YATAĞININ TRAŞLANMASI

     Herkese selamlar yeni bir konu ile sizlerle birlikteyim. Başlığı okuyunca sanırım bazılarınız buda nedir diye aklından geçirmiştir.

    Arkadaşlar bu konu çok kısa olacak ama bilginin azı çoğu olmaz diyorum ve başlıyorum.

    Hepinizin bildiği gibi birçok orta göbek çeşitleri var ama çoğunluk olarak kullanılan standart ve Hollowtech II göbek ve ayna koludur. Hollowtech II ayna kolu resimde görüldüğü gibi göbek mili ile birleşik ve orta göbek'te buna uyumlu olarak tasarlanmıştır.

    Kadronun traşlanması için iki adet alete ihtiyaç vardır.Aletleri aşağıda görüyorsunuz.Tüm profesyonel bisiklet servislerinde mutlaka olması gereken alet.Traşlama işlemini iki tarafa da uyguluyoruz.Burada önemli olan nokta kadrodan fazla et koparmamız) yani traşlamayı yaparken mutlaka kontrol etmemiz gerekiyor. Boya kalıntıları kaybolunca durulması gerekiyor.Bu demek oluyorki 1 mm den az traşlama yapıyoruz.

                                         




    Şu an piyasada gerçekten bu tarz aynakol ve göbeklerin çok çeşitleri var.Şimdilik bu model üzerinden gidelim.

    Arkadaşlar bu tarz HOLLOWTECH II orta göbeklerin montajından önce sadece birkezliğine mahsus kadronun orta göbek yatağı traşlanır. 
Nedir bu traşlama ?
    Traşlama orta göbeğin kadroya temas ettiği bölgeyi fazla boyadan ve kadronun mikron eğikliğinden temizlenmesi ve orta göbeğin kadroya tam anlamıyla düzgün şekilde oturması diyebiliriz.Traşlama yağmazsak ne olur derseniz. kadrodaki boya kalıntılarından dolayı orta göbek %100 düzgün oturmayacaktır buda zamanla aynakol milinin yıpranmasına neden olacaktır. göbek mm eğik oturursa doğal olarak aynakol milide eğik oturacaktır ve zamanla yığranmaya başlayacaktır.
    Aşağıdaki fotoğraflarda orta göbek yatağının traşlanmış halini görüyorsunuz .Traşlanmamış halinin fotoğrafını maalesef yanlışlıkla sildim o yüzden sonra ekleme yapacağım arada ki farkı görmeniz için.
    NOT:Traşlanma işi sadece Hollowtech II göbekleri monte edileceğinde yapılır . Diğer tip göbeklerde buna gerek yoktur.Ayrıca bazı bisiklet firmaları  üst seviye kadro yaparken traşlamayı da yapıyor.



    
    KEYİFLİ SÜRÜŞLER DİLİYORUM)




 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FREEHUB BAKIMI

      Selamlar dostlar yeni bir konu ile karşınızdayım) FreeHub bakımı , nedir bu freehub ? Freehub arkadaşlar bildiğiniz gibi ingilizce bir kelime olduğu için ve genelde dünya genelinde çok yaygın kullanıldığı için değiştirmek istemedim..Çok basit anlatayım anlayacağınız dilde) Freehub kasetin altında bulunan ve arka göbeğe bağlı ve göbeğin serbest dönmesini sağlayan çır çır böceği gibi öten parçadır))))     Freehub'ın bakımını göbek bakımı ile aynı anda yaparsanız daha uzun süre görevini yapar ve sizi yarı yolda koymaz... Evet hemen başlayalım.. Freehub a ulaşabilmemiz bakımını yapabilmemiz için öncelikle arka göbeğin milini bilyalarını sökeceğiz.     Aşağıda gördüğünüz gibi Freehub için özel aletimiz var o olmadan iş yapmamız imkansız diyebiliriz.Arkadaşlar buna benzer veya özellikle freehun için alet satılıyor , hatta sağlam bir metaldan kendiniz bile yaparsınız...Birinci fotoda gördüğünüz gibi freehun'ın üst kapağında iki adet yarık var buraya uyu...

HİDROLİK DİSK FREN AYARI

      Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu  konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim. ...

TEMİZLİK ZİNCİR-KASET-AYNAKOL-ARKA VE ÖN VİTES ATTIRICI

         Bisikletimizin en önemli parçaları olan  Zincir-Kaset-Aynakol ve vites attırıcıları herzaman temiz ve bakımlı tutmalıyız.Eski ,yıpranmış bir zincir haliyle kaseti ve ayna kolu bitirecektir hatta arka vites attırıcısının makaralarını dahi yiyecektir.O yüzden özellikle zincire dikkat etmeliyiz .       Bu parçaların kirli olması , üzerlerinde kalıntı ve koyulaşmış yağın olması hem vites geçişlerinde zorluk yaratacak hemde tüm mekanizmanın çabuk eskimesini sağlayacaktır.Bu konuda  sizlere ev'de bu parçaların temizliğini nasıl yapacağınız hakkında kısaca bilgi vereceğim umarım faydalı olur.        Aşağıda fotoğraflarda da gördüğünüz gibi parçalar kirli eski yağ kalıntıları var .Vites attırıcıları hariç diğer tüm parçaları söküyoruz.Sökmeden de temizlenebilir ama pratik olmayabilir.Size nasıl kolay oluyorsa o şekilde yapın.                       ...