Ana içeriğe atla

FURŞ TAKIMI BAKIMI - YARI ENTEGRE

     Furş takımı basite alınmayacak bisikletin en önemli parçaların'dan biridir. Bisiklete binmeden önce mutlaka kontrol edilmesi gereken yerdir. Furş takımı sizin manevra-direksiyon , yolda düz bir şekilde gitmeniz ve bunun gibi birçok etkenleri kontrol ediyor.

    Şu an piyasa'da sayamayacağım kadar furş takımı çeşitleri var. Ama bu konuda sizlere standart diyebileceğimiz yarı entegre furş takımının bakımı göstereceğim.Bu bakımı evinizde kendiniz kolaylıkla yapabilirsiniz.Bir kaç alyan dışında başka alete ihtiyaç yoktur.

    Her gidon boynunda ki vidalar farklıdır.Kimisi 4 lü alyan kimisi 5 li veya 6 lı alyan ile sökülüp takılır.

    İlk önce gidon boynunda yandaki 2 vidayı gevşetiyoruz.Daha sonra üstteki kapağı söküyoruz.Gördüğünüz gibi gidon boynu maşa borusundan çıktı.

                      

                       

                    


        Gidon boynunu çıkartıyoruz sonra sırasıyla spacer (halka) varsa cıkartıyoruz sonra üst koruma kapağını çıkartıyoruz.Üstteki son foto da gördüğünüz gibi kesik konik halka var ,o kesik yerden ince bir aletle hafiften kanırtınca konikte yerinden çıkar.Daha sonra metal büyük koniki çıkartıyoruz ve daha sonra zaten bilyalara ulaşmış olacağız.

                        

                        


                                                    
    Üstteki fotolarda gördüğünüz gibi bütün parçaları sırasıyla çıkarttık Gidon boynu,spacer(halkalar),üst koruyucu kapak , plastik konik(kesik olan),metal konik(bilya çanağı diyebiliriz) ve tozluk halka.
    Bütün bu parçaları güzelce temizliyoruz özellikle bilyaları bir kutunun içerisinde mazotla veya benzinle bunun gibi sıvılarla fırçayla temizliyoruz.Bilyalar kafesli sistem olduğu için kafesin içerisinde kalan eski yağ , kiri iyice temizlemek gerekiyor.Kum tanecikleri kalırsa sonra da yağla birleşince her gidonu çevirişinizde çıtır çıtır ses gelecektir.
    Üst ve Alt bilya yataklarını çok iyi kontrol etmemiz gerekiyor .Yatakların içerisinde veya koniklerde çukurluk var ise gidonun serbest dönmesini engelleyecektir.


                            

                            

                            

        Üstte gördüğünüz gibi tüm parçalar ideal bir şekilde temizlendi ve yağlamaya geçiyoruz. Bilya yataklarını yağlıyoruz fazlaya kaçmadan (Göbekler için kullandığımız gres ile yağlıyoruz).Kafes bilyalarımızı yerleştiriyoruz AMA burada dikkat etmemiz gereken bir konu var. Bilyaların kafesinin bir tarafı çerçeceli diğer tarafı çerçevesiz. Üste taktığımız bilyalar çerçevesi yukarı gelecek şekilde ,alta taktığımız bilyalar çerçeve alta gelecek şekilde olmalıdır.Yani yüz yüze bakacaklar.
    Bilyalardan sonra plastik tozluk halkayı maşanın konik bilya çanağına takacağız. Plastik halkalarda da gördüğünüz gibi iki yön var. Üstteki birinci foto da görüldüğü gibi halkanın orta kısmı çıkıntılı , ikinci fotoda ise halkanın orta kısmı çukur. Maşaya takılacak olan birinci fotoda ki şekildedir yani iç kısmı çıkıntılı olan .


                            

                            

                            

                            

                            

        Evet arkadaşlar üstte gördüğünüz gibi montaja geldik.Maşayı kadroya geçiriyoruz, daha sonra plastik tozluk halkamızı takıyoruz bu sefer iç kısmı çıkıntılı tarafı içe gelecek şekilde olacak.Daha sonra metal çanağı yani koniki takıyoruz hemen üstüne plastik kesik olan konik halkayı takıyoruz.
Onun üstüne üst kapağı ,spacerleri ve gidon boynunu takıyoruz.

        Gidon ayarı için kanalıma bakabilirsiniz.  Video gidon ayarı


















































Yorumlar

  1. entegre furş takımı ile ilgili internette bilgi bulamadım onun anlatımı da anlatabilir misiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FREEHUB BAKIMI

      Selamlar dostlar yeni bir konu ile karşınızdayım) FreeHub bakımı , nedir bu freehub ? Freehub arkadaşlar bildiğiniz gibi ingilizce bir kelime olduğu için ve genelde dünya genelinde çok yaygın kullanıldığı için değiştirmek istemedim..Çok basit anlatayım anlayacağınız dilde) Freehub kasetin altında bulunan ve arka göbeğe bağlı ve göbeğin serbest dönmesini sağlayan çır çır böceği gibi öten parçadır))))     Freehub'ın bakımını göbek bakımı ile aynı anda yaparsanız daha uzun süre görevini yapar ve sizi yarı yolda koymaz... Evet hemen başlayalım.. Freehub a ulaşabilmemiz bakımını yapabilmemiz için öncelikle arka göbeğin milini bilyalarını sökeceğiz.     Aşağıda gördüğünüz gibi Freehub için özel aletimiz var o olmadan iş yapmamız imkansız diyebiliriz.Arkadaşlar buna benzer veya özellikle freehun için alet satılıyor , hatta sağlam bir metaldan kendiniz bile yaparsınız...Birinci fotoda gördüğünüz gibi freehun'ın üst kapağında iki adet yarık var buraya uyu...

HİDROLİK DİSK FREN AYARI

      Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu  konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim. ...

HOLLOWTECH II ORTA GÖBEK VE AYNA KOL MONTAJI

      Evet dostlar Hollowtech II aynakol ve orta göbek montajını bu konumuzda tüm detayları ile anlatmaya çalışacağım.Kısaca bilgilendireyim sizleri ve başlayalım.Şimdilik tüm konularda genelde standart parçalar ve servisi hakkında gösterdim ve aynı şekilde devam ediyorum.İleriki zamanlarda daha farklı parçalar daha elit düzey bilgiler olacak.       Hollowtech II göbek takacağımız zaman ilk etapta kadromuzun göbek yatağını ölçüyoruz. Genellikle 2 farklı genişlikte oluyor. 68 mm ve 73 mm .Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi kadromuzun genişliği 73 mm.       Orta göbek aldığınız zaman zaten kutusunda görürsünüz 3 adet SPACER (halka) vardır.SPACER ler 2,5 mm dir..Eğerki kadronuz 73 mm ise sağ göbeğe 1 adet 2,5 mm lik spacer takıyorsunuz.Eğer ki 68 mm ise sağ tarafa 2 adet spacer sola 1 adet spacer takıyorsunuz.Sanırım burada anlaşılmayan konu yok..     Göbek montajından önce kadromuzun göbek yatağını yivleri montaj yağı ile yağlıy...