ARKA VİTES VE MAKARALAR'IN BAKIMI
Güzel insanlar yeni ve küçük bir konu ile tekrar sizlerleyim.Arka vites (attırıcı) ' in bakımı hakkında detaylı bilgi ve fotolarla sizlere yardımcı olmaya çalışacağım...
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Arka vites ne kadar temiz, bakımlı ve makaraları ne kadar temiz olursa vites geçişleriniz daha düzgün olur , makaraların zincirle temasından gelen ses daha aza iner ve tabiki vitesiniz ne kadar temiz olursa vites kolunuz'da ki aşırı yük en aza iner...O yüzden vitesi herzaman temiz tutmaya özen gösterelim.. Bu sadece vitesle bitmiyor, zincir,kaset,ayna yaprakları temizliğide çok önemli ama bu konuda sadece arka vitese değineceğiz...
Başlayalım)))
Aşağıda görmüş olduğunuz gibi elimizde SHİMANO DEORE vites var . Bu arada Kötü kalite foto için özür diliyorum.Açıkcası bilgisayara yükleyince farkettim..
Aşağıda gördüğünüz gibi 3 mm lik alyan anahtarı ile makaraların vidasını söküyoruz . Alt ve üst makara vidasının sökümünü yaptıktan sonra , ikinci fotoda görüldüğü gibi zaten tüm parçalar çıkmış oluyor. Fotolarda'da görüldüğü gibi makaralarda hatta makaraların içinde ve vites oldukça kirli...Bu yağ kalıntıları zamanlar katılaşıyor ve mekanizma'nın sağlıklı çalışmasını engelliyor..Makaraların içerisindeki eski yağ kalıntıları katılaşınca , makaraların serbest dönmesini engelliyor bu'da pedal çevirirken sizin daha fazla güç harcamanıza neden olacaktır...
Sökme işleminden sonra makaraları ,içerisindeki halka göbeği ve vitesi herhangi bir temizlik maddesi ile güzelce temizliyoruz.Bu gaz yağı, mazot,benzin ve bunun gibi sıvılar olabilir...Aşağıdaki foto'da görüyorsunuz, temizlenmiş makara ile kirli makara arasında ki farkı...
Temizliği bitirdik.Şimdi yağlama ve montaj sırasında.İlk önce şunu belirteyim alt ve üst makaraları nasıl bileceğiz..Arkadaşlar üst makarada G-Pulley yazar , genellikle tüm üst model vites makaralarında bu vardır... Dikkatli bakarsanız üst makaranın iç kısmı yani halka göbeğin olduğu yer metaldir..Alt makaranın ki ise sadece plastiktendir...
Bu arada buraya not düşmek istiyorum: Üst makara'da ne kadar az boşluk varsa vites geçişleriniz'de o kadar daha güzel olur...Daha önceleri üst makaranın içini plastikten yapıyorlardı ve o yüzden zamanla metal halka göbek plastiği yıpratıyordu ondan dolayı'da boşluk oluşuyordu..Şmdiki makaralarda artık metal yuva yapılıyor hatta ve hatta birçok üst model viteslerde artık bu orta kısımda rulmanlar var...
Çok az miktarda gres yağını üst makaranın merkezine ve yandaki kanallara sürüyoruz.. Gres yağının aşırı koyu olmamasına dikkat edin.Aşırı koyu olurda makaralar serbes dönmeyecektir bu da vitesinizde sorun çıkarabilir.
Makaranın içine metal halka göbeği takıyoruz.ve üst kapalarını da takıyoruz.Aynı işlemi alt makara içinde tekrarlıyoruz.

Makara vidaları genelde iki farklı uzunluktadır.Uzun olan vida üst makaraya aittir.
Aşağıda ki fotoya dikkatli bakarsanız vidanın takıldığı delikte yeşilimsi bir sıvı var .. O sıvının ismi Loctide dir. O sıvı vidaların gevşemesini önler..Mavi ve Kırmızısı vardır...Mavi orta derecelidir , kırmızı yüksek dereceli ve ileride vidaları sökmeniz gerekirse sorun çıkabilir o yüzden mavisini kullanıyorum.... Ha Loctide yoksa ne yapabiliriz? Tırnak ojesi işinizi görür bir damla yive damlatın ve vidayı sıkın... O kadar))
Aşağıda ki fotoda gördüğünüz gibi üst makarayı yerine taktık ama şimdilik vidayı fazla sıkmadım . Alt makarayı takınca iki vidayı da güzelce sıkıyoruz.
KAZASIZ GÜZEL SÜRÜŞLER DİLİYORUM))
Teşekkürler bende rulmanlı token makaralar var ama Aynakola bazen yüklendiğimde çat diye ses geliyor sorunu bir türlü bulamadım 🙄
YanıtlaSilÇat sesinin makaralar dan geldiğine eminmisiniz?
SilEvet genelde 3 Vitesse yapıyor vites atma felan olmuyor sadece çat diye.ses geliyor
SilMakaralar dan olduğunu sanmıyorum... Tabiki görmek gerek... Bu Çat sesi genellikle y freehub tan yada zincirin disliye tam oturması dan olabilir
SilBide eski makaraları.takip deneyim bari 😊
SilBı dene bakalım sonucu yazarsın bana)
SilSorun devam ediyor zincirin dişli ye tam oturmasından oluyor sanırım 🙄🙄
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil