Ana içeriğe atla

ARKA VİTES BAKIMI

                                        ARKA VİTES VE MAKARALAR'IN BAKIMI


     Güzel insanlar yeni ve küçük bir konu ile tekrar sizlerleyim.Arka vites (attırıcı) ' in bakımı hakkında detaylı bilgi ve fotolarla sizlere yardımcı olmaya çalışacağım...

    Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Arka vites ne kadar temiz, bakımlı ve makaraları ne kadar temiz olursa vites geçişleriniz daha düzgün olur , makaraların zincirle temasından gelen ses daha aza iner ve tabiki vitesiniz ne kadar temiz olursa vites kolunuz'da ki aşırı yük en aza iner...O yüzden vitesi herzaman temiz tutmaya özen gösterelim.. Bu sadece vitesle bitmiyor, zincir,kaset,ayna yaprakları temizliğide çok önemli ama bu konuda sadece arka vitese değineceğiz...

    Başlayalım)))

    Aşağıda görmüş olduğunuz gibi elimizde SHİMANO DEORE vites var . Bu arada Kötü kalite foto için özür diliyorum.Açıkcası bilgisayara yükleyince farkettim..



    Aşağıda gördüğünüz gibi 3 mm lik alyan anahtarı ile makaraların vidasını söküyoruz . Alt ve üst makara vidasının sökümünü yaptıktan sonra , ikinci fotoda görüldüğü gibi zaten tüm parçalar çıkmış oluyor. Fotolarda'da görüldüğü gibi makaralarda hatta makaraların içinde ve vites oldukça kirli...Bu yağ kalıntıları zamanlar katılaşıyor ve mekanizma'nın sağlıklı çalışmasını engelliyor..Makaraların içerisindeki eski yağ kalıntıları katılaşınca , makaraların serbest dönmesini engelliyor bu'da pedal çevirirken sizin daha fazla güç harcamanıza neden olacaktır...

                            


    

    Sökme işleminden sonra makaraları ,içerisindeki halka göbeği ve vitesi herhangi bir temizlik maddesi ile güzelce temizliyoruz.Bu gaz yağı, mazot,benzin ve bunun gibi sıvılar olabilir...Aşağıdaki foto'da görüyorsunuz, temizlenmiş makara ile kirli makara arasında ki farkı...




        Temizliği bitirdik.Şimdi yağlama ve montaj sırasında.İlk önce şunu belirteyim alt ve üst makaraları nasıl bileceğiz..Arkadaşlar üst makarada G-Pulley yazar , genellikle tüm üst model vites makaralarında bu vardır... Dikkatli bakarsanız üst makaranın iç kısmı yani halka göbeğin olduğu yer metaldir..Alt makaranın ki ise sadece plastiktendir...

    Bu arada buraya not düşmek istiyorum: Üst makara'da ne kadar az boşluk varsa vites geçişleriniz'de o kadar daha güzel olur...Daha önceleri üst makaranın içini plastikten yapıyorlardı ve o yüzden zamanla metal halka göbek plastiği yıpratıyordu ondan dolayı'da boşluk oluşuyordu..Şmdiki makaralarda artık metal yuva yapılıyor  hatta ve hatta birçok üst model viteslerde artık bu orta kısımda rulmanlar  var... 

    Çok az miktarda gres yağını üst makaranın merkezine ve yandaki kanallara sürüyoruz.. Gres yağının aşırı koyu olmamasına dikkat edin.Aşırı koyu olurda makaralar serbes dönmeyecektir bu da vitesinizde sorun çıkarabilir.



    Makaranın içine metal halka göbeği takıyoruz.ve üst kapalarını da takıyoruz.Aynı işlemi alt makara içinde tekrarlıyoruz.



    

    Makara vidaları genelde iki farklı uzunluktadır.Uzun olan vida üst makaraya aittir.

    Aşağıda ki fotoya dikkatli bakarsanız vidanın takıldığı delikte yeşilimsi bir sıvı var .. O sıvının ismi Loctide dir. O sıvı vidaların gevşemesini önler..Mavi ve Kırmızısı vardır...Mavi orta derecelidir , kırmızı yüksek dereceli ve ileride vidaları sökmeniz gerekirse sorun çıkabilir o yüzden mavisini kullanıyorum.... Ha Loctide yoksa ne yapabiliriz? Tırnak ojesi işinizi görür bir damla yive damlatın ve vidayı sıkın... O kadar))

    Aşağıda ki fotoda gördüğünüz gibi üst makarayı yerine taktık ama şimdilik vidayı fazla sıkmadım . Alt makarayı takınca iki vidayı da güzelce sıkıyoruz. 


     Evet iki makarayı yerine taktık , vidaları sıktık ve son rütuşlar kaldı..Acaba ne diyeceksiniz) ..Vitesin hareket eden yerlerini ince yağ ile birer damla veya sprey yağ ile mutlaka yağlayın... Ayrıca vites'in yayını gres yağı ile hafiften yağlayın..SON olarak makaraları elinizle çevirin takıntı olup olmadığını kontrol edin ve bisikletinize montajı yapın...




    KAZASIZ GÜZEL SÜRÜŞLER DİLİYORUM)) 

Yorumlar

  1. Teşekkürler bende rulmanlı token makaralar var ama Aynakola bazen yüklendiğimde çat diye ses geliyor sorunu bir türlü bulamadım 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çat sesinin makaralar dan geldiğine eminmisiniz?

      Sil
    2. Evet genelde 3 Vitesse yapıyor vites atma felan olmuyor sadece çat diye.ses geliyor

      Sil
    3. Makaralar dan olduğunu sanmıyorum... Tabiki görmek gerek... Bu Çat sesi genellikle y freehub tan yada zincirin disliye tam oturması dan olabilir

      Sil
    4. Bide eski makaraları.takip deneyim bari 😊

      Sil
    5. Bı dene bakalım sonucu yazarsın bana)

      Sil
    6. Sorun devam ediyor zincirin dişli ye tam oturmasından oluyor sanırım 🙄🙄

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FREEHUB BAKIMI

      Selamlar dostlar yeni bir konu ile karşınızdayım) FreeHub bakımı , nedir bu freehub ? Freehub arkadaşlar bildiğiniz gibi ingilizce bir kelime olduğu için ve genelde dünya genelinde çok yaygın kullanıldığı için değiştirmek istemedim..Çok basit anlatayım anlayacağınız dilde) Freehub kasetin altında bulunan ve arka göbeğe bağlı ve göbeğin serbest dönmesini sağlayan çır çır böceği gibi öten parçadır))))     Freehub'ın bakımını göbek bakımı ile aynı anda yaparsanız daha uzun süre görevini yapar ve sizi yarı yolda koymaz... Evet hemen başlayalım.. Freehub a ulaşabilmemiz bakımını yapabilmemiz için öncelikle arka göbeğin milini bilyalarını sökeceğiz.     Aşağıda gördüğünüz gibi Freehub için özel aletimiz var o olmadan iş yapmamız imkansız diyebiliriz.Arkadaşlar buna benzer veya özellikle freehun için alet satılıyor , hatta sağlam bir metaldan kendiniz bile yaparsınız...Birinci fotoda gördüğünüz gibi freehun'ın üst kapağında iki adet yarık var buraya uyu...

HİDROLİK DİSK FREN AYARI

      Basit ,küçük bir konu ama mutlaka anlatılması ve bilinmesi gereken şeyler var.. Hidrolik disk frenlerin çalışma prensibi mekanik disk frenlere göre farklıdır...Hidrolik disk frenler Fren kolu,Fren hortumu(hidrolik hortumu),Kaliper ve rotor'dan oluşur ve tamamen Mineral yağ veya DOT 4 - 5.1 ile çalışır. Mekanik disk frenler ise Fren kolu,Fren teli,fren kablosu,kaliper ve rotor dan oluşur.Hidrolik disk frenlerin birkaç farklı modelleri vardır. Shimano'nun fren sistemi sanırım en pratik ve kullanımlı ayrıca servis yönünden en sorunsuz fren sistemidir, tabiki bu benim görüşüm.Avid-Sram malesef bu marka'nın fren sistemlerin'de sürekli sorunlar yaşadım servis yönünden .İçerisinde DOT fren sıvısı olduğu için belli bir süre sonra fren kollarında ki ve kaliperde ki ince lastik yüzükleri yıpratıyor hatta eritiyor diyebilirim.Tabiki her markanın mutlaka eksileri var ama bunlara bu konuda fazla değinmek istemiyorum. Bu  konu da standart hidrolik fren ayarını göstereceğim. ...

HOLLOWTECH II ORTA GÖBEK VE AYNA KOL MONTAJI

      Evet dostlar Hollowtech II aynakol ve orta göbek montajını bu konumuzda tüm detayları ile anlatmaya çalışacağım.Kısaca bilgilendireyim sizleri ve başlayalım.Şimdilik tüm konularda genelde standart parçalar ve servisi hakkında gösterdim ve aynı şekilde devam ediyorum.İleriki zamanlarda daha farklı parçalar daha elit düzey bilgiler olacak.       Hollowtech II göbek takacağımız zaman ilk etapta kadromuzun göbek yatağını ölçüyoruz. Genellikle 2 farklı genişlikte oluyor. 68 mm ve 73 mm .Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi kadromuzun genişliği 73 mm.       Orta göbek aldığınız zaman zaten kutusunda görürsünüz 3 adet SPACER (halka) vardır.SPACER ler 2,5 mm dir..Eğerki kadronuz 73 mm ise sağ göbeğe 1 adet 2,5 mm lik spacer takıyorsunuz.Eğer ki 68 mm ise sağ tarafa 2 adet spacer sola 1 adet spacer takıyorsunuz.Sanırım burada anlaşılmayan konu yok..     Göbek montajından önce kadromuzun göbek yatağını yivleri montaj yağı ile yağlıy...